Kurz nabízí frekventantům základní teoretické znalosti v oblasti vedení rozhovoru s klientem sociálních služeb, o specifikách, které s sebou komunikace s klientem sociálních služeb přináší.
Kurz je veden prakticky, interaktivně, aby frekventanti prohloubili také své dovednosti v oblasti vedení rozhovoru s klientem, v situacích, které provází emoce jako je hněv, pláč, agrese apod., naučí se také vedení rozhovoru se specifickými klienty s ohledem na jejich věk, zdravotní stav, sociální postavení a další. Součástí kurzu je nácvik práce s emocemi v komunikaci, množství modelových situací, při kterých si účastníci můžou své dovednosti ověřit, a množství konkrétních příkladů z praxe v sociálních službách.
Stručný obsah kurzu:
Základy poradenského rozhovoru v sociálních službách
Komunikace a emoce – pláč, mlčení
Komunikace s úzkostným klientem
Komunikace a emoce – hněv
Vedení rozhovoru se specifickými klienty
Vedení rozhovoru s obtížnými klienty